Ryggsekk Over Santa Cruz Island

denne backpacking turen kan være det beste du finner hvor som Helst i Sør-California. Fra vidstrakt havutsikt til fjell, Santa Cruz Island har alt.

For Å komme Til Santa Cruz Island må du bestille en ferge Med Island Packers. På deres hjemmeside kan du bare bestille rundtur billetter inn og ut av samme sted så for denne turen må du ringe og bestille en ferge inn Til Prisoner Harbor og Ut Av Scorpion Anchorage. Du kan ringe dem på (805) 642-1393. Rundturskostnaden for fergen er $ 79. Du må også reservere campingplassen(e) som du kan gjøre på https://www.recreation.gov. Hvis du gjør dette som en natt tur vil du bare trenger å bestille en campingplass På Del Norte Campground, men hvis du ønsker å gjøre to netter må du bestille den andre natten For Scorpion Campground.

jeg vil anbefale å få en ferge som går for å gå Inn I Fangehavn rundt 1 pm som vil sette deg på øya hvor som helst fra 2:30-3:30 pm. Fra havnen følger veien for rundt en mil til du kommer til et veikryss som peker deg i retning Av Del Norte Campingplass. Herfra kan du enten fortsette å følge veien eller ta stien til campingplassen. Ruten via veien ender opp med å være rundt .5 miles lenger. Stien er ganske anstrengende med en ganske kontinuerlig oppoverbakke klatre. Når du går over flere rygger er det noen bratte nedoverbakker etterfulgt av bratte oppoverbakker som kan være tøffe. Du kommer til slutt til et annet veikryss etter ca 3,5 miles hvor du vil slå av for å gå til campingplassen. Følg stien i et par minutter, og du vil være på campingplassen. Denne delen tok rundt 2,5 timer med minimal pauser. Det er bare 4 campingplasser her, og så bør det være ganske stille! Sørg for å holde all mat og duftende produkter i bjørn bokser på campingplassen som det er mange rever på øya. Dess, ranger fortalte oss å holde våre sko og ryggsekker i teltet som rever vil komme inn i det også.

neste dag er en ganske lang tur, så jeg vil anbefale å få en tidligere start. Gå tilbake til krysset der du snudde for å gå til campingplassen og følg skiltet for stien. Herfra fortsetter stien stort sett flatt før en annen stor oppoverbakke push. Du vil finne deg selv på veien igjen som du vil følge en stund. Etter å ha fortsatt flatt på veien for et par miles vil du forlate veien og begynne en annen oppstigning opp stien Til Montañ Ridge. Herfra kan du se Ned I Scorpion Harbor. De resterende fire miles av stien er primært nedoverbakke eller flat med bare et par små oppoverbakker. Etter at du har kommet deg nedover ryggen, kommer du til et veikryss hvor du må bestemme om Du vil ta Scorpion Canyon Loop eller ta Smugglers Road til bryggen. Hvis du ønsker å gjøre dette til en to netters tur, du kan leiren På Scorpion Campground som er langs Scorpion Canyon Loop. Dette er en mye større campingplass med 39 steder, men det er nærmere noen kortere stier som fører til flott utsikt som Potato Harbor og Cavern Point. Fra Scorpion Campground følg skiltene siste halv mil eller så til kaien hvor du vil ta fergen hjem. Vandring Fra Del Norte Campground Til Scorpion Anchorage tok ca 5,5 timer med en avstikker opp Til Cavern Point(som jeg vil anbefale).

for en kortere versjon av denne turen, sjekk ut dette eventyret. Jeg vil imidlertid anbefale å gjøre lengre tur fra Del Norte Til Scorpion. Utsikten mer enn gjør opp for den ekstra kjørelengde!

det er også flått på øya, så sørg for å sjekke deg selv når du kommer hjem!