Karibisk Øyhopping | 7 Øyer i 1 uke

Det er over 7000 øyer i Karibia, hvorav bare 2% er bebodd. En av de beste måtene å få en smak av en haug med øyer går På En Karibisk øyhopping cruise.

på vår siste classic Caribbean cruise Med Windstar Cruises, vi besøkte 7 øyer i 1 uke. De Fleste Caribbean cruise avgang Fra Florida, men Vår Windstar cruise dro Fra St. Maarten. Dette ga oss muligheten til å gjøre litt Mer Karibiske øya hopper på og etter våre cruise.

hver dag våkner vi opp i en annen havn for å utforske en ny øy. Vi hadde en episk uke på sjøen På Wind Surf cruiseskip, her er hva vår uke Med Karibiske øyhopping så ut.

Sint Maarten

Vår Windstar cruise startet og endte I Philipsburg, St. Maarten. Vi ankom sent på kvelden og tilbrakte natten På Mercure St Martin. Neste morgen dro vi til havnen for å gå ombord På Skipet Vårt The Wind Surf.

Vi i utgangspunktet bare droppet våre poser og hoppet i en shuttle Til Maho Beach for $16 per person rundtur. En av De beste tingene Å gjøre I St Maarten er hodet Til Maho Beach og se flyene lande. Vi visste at vi ønsket å tilbringe ettermiddagen på stranden og se flyene bokstavelig talt lande rett over hodene våre og føle jetblast når de tar av.

sørg for å besøke Sunset Beach Bar På Maho Beach og sjekke surfebrett med alle ankomsttider. Styret har imidlertid ikke alle flyene. Hvis du har tilgang til internett, kan du finne den beste tidsplanen her på den offisielle SXM lufthavn ankomster side.

Husk at flyene ofte lander foran skjema, og selvfølgelig noen ganger bak. Vi har sett minst 20 fly lande. I mellom landinger vi hang ut i baren, drikke prisene var rimelige På Maho Beach, $4 en øl og $ 9 daiquiris men happy hour er 2 for 1.

Flyfoto Av St. Martin fra Øya Anguilla

vi foreslår at du tilbringer minst en natt i Phillipsburg enten før eller etter Ditt Karibiske cruise. Det er flere utflukter I St. Maarten (klikk her for en hel haug bookable online) inkludert noen dagsturer til nærliggende øyer.

• Anguilla Dagstur
  • Prickly Pear Seiling Dagstur
  • Saba Dagstur
  • St. Barts Seiling & Snorkling

St. Maarten er også et flott sted å ta en ferge til andre Nærliggende Karibiske øyer. Vi hoppet på En Anguilla ferge og tilbrakte 5 netter fortsetter Vår Karibiske øya-hopping eventyr. Hvis Du virkelig liker St. Barts, kan Du ta en ferge fra St. Maarten Til St. Barts, sørg for å sjekke ut Noen Av De beste strendene I St Barts.

• St. Maarten Til Anguilla ferry tidsplan og bestill online her
  • St. Maarten Til St. Barts ferry tidsplan og bestill online her

Etter vår cruise, tok vi fergen Til Anguilla og tilbrakte 5 netter På Ceblue Villas. Hvis du drar Til Anguilla, anbefaler vi at du leier en bil I Anguilla, det er den beste måten å utforske øya på.Vi tilbrakte mesteparten av våre dager kjører til alle de forskjellige strendene på øya, spise på De beste restaurantene I Anguilla, slapper av i vårt private basseng, men vår favoritt dag ble brukt På Sandy Island hvor vi hadde den beste hummer i våre liv. Det er mye å se og gjøre I Anguilla.

Barbuda

hvis du elsker å gå på stranden for miles og miles hodet Til Barbuda. Barbuda har sprø klart vann og rosa sandstrender som faktisk er rosa! Vi brukte bare 5 timer På Barbuda, men vi bokstavelig talt gikk stranden hele tiden.

strendene er øde vi bare si ett lite sted som syntes å kanskje ha noen kalde øl. Det var bare en offshore utflukt I Barbuda Til Fregatt Fuglereservat. Som er verdens største fregattfugler som hekker med 2500 + fugler. Vi så tonnevis Av Frigatebirds, men vi var ikke fugletitting, vi så på dem når vi flyr vår drone. Vi var etter nydelige luftbilder Av Barbuda som dette.

MERK: du kan ta en ferge Fra Barbuda Til Antigua.

Dominica

Dominica er kjent som nature island I Karibien komplett med frodig regnskog, vulkan topper, varme kilder, fossefall, snorkling, og mye mer.

vi brukte dagen på vandring I Morne Trois Pitons Nasjonalpark. Vi var høyt oppe i regnskogen krysset flere elver med spektakulær utsikt(når det ikke regner). Det er over 300 miles av turstier I Dominica vi håper å komme tilbake for å gjøre litt mer fotturer I Dominica.MERK: du kan ta en ferge Fra Dominica Til Guadeloupe, Martinique og St. Lucia.

Windstar cruise line På St Lucia mens Karibiske øya hopper
vårt hjem for uken Vinden Surfe forankret I St Lucia.

St. Lucia

Det er tonnevis av offshore utflukter I St. Lucia, men Hvis du foretrekker å slappe av på stranden Windstar setter opp en strand BBQ På Pigeon Island. De forvandle stranden til sin egen private klubb for dagen komplett med strandstoler, paraply drinker, vannsport, jerk kylling, og mye mer.

vi bestilte en halv dag privat bil for å utforske øya og kom tilbake til Pigeon Island akkurat i tide til lunsj.

Vi elsket vår tid I St Lucia og kom tilbake et år senere og tilbrakte en uke på øya På Sandals La Toc & Sandals St Lucian Grande. De to egenskapene er helt forskjellige, sørg for å velge det beste Sandals Resort for deg. Vi foretrukket Sandaler St. Lucian Grande.

Pigeon Island St Lucia strand drone view

Når vi var på Pigeon Island kunne vi se overwater bungalower På Sandals St. Lucian Grande. Vi var i ærefrykt og 3 uker senere kom vi tilbake Til St. Lucia og hadde muligheten til å bo i dem!

Vi hadde heller ikke mulighet til å besøke Pitons under vårt cruise, så på vår tur / retur dro vi På Pitons sunset& snorkel cruise. Det er Også Martinique dagsturer Fra St. Lucia, klikk her for detaljer.

MERK: du kan ta en ferge Fra St. Lucia Til Martinique, Dominica og St. Lucia.

Les Saintes, Guadeloupe

Guadeloupe overrasket oss mest. Vi visste ikke mye om øya, men nå vet vi at vi kommer tilbake. Vi tilbrakte dagen ute på en båt som utforsket Les Saintes-øyene. Nydelige strender og vulkanske åssider. Vannet minnet oss om vår favoritt øyer, El Nido På Filippinene.MERK: du kan ta en ferge Fra Guadeloupe Til Dominica, Martinique og St. Lucia.

St. Kitts

Basseterre blir ofte referert til som En Av De vakreste Karibiske hovedstedene. Så vi sørget for å spare noen timer for å utforske byen. Adam gikk dykking I St. Kitts i morgen mens jeg ble bortskjemt på spa På Vinden Surfe. Det er ofte port day specials i spa og jeg anbefaler å få en massasje.

MERK: du kan ta en ferge Fra St. Kitts Til Nevis.

St. Barts

St. Barts er der de rike & berømte kommer til å spille. Marinaen er full av millioner dollar yachter og shopping er top-notch(ikke glem lommeboken). Vi tilbrakte morgenen på en katamaran tur rundt St. Barts med en flott snorkling & beach stopp på En Av De beste strendene I St Barts.

etter snorkling tok vi anbudet Til Gustavia. Vi anbefaler å leie en bil for å utforske øya, dette er det rimeligste alternativet for å se det meste av øya. Vi valgte å gå over Til St. Jeans Bay, som var bare 20 minutter Fra Gustavia.Underveis hadde vi bokstavelig talt flyene som landet over hodene våre, akkurat som I St. Maarten På Maho Beach. Men flyene her har en veldig vanskelig landing! Vi anbefaler å gå til krysset for å se det foran rullebanen.

MERK: Du kan ta en ferge Fra St. Barts Til St. Maarten, klikk her for schedule& priser.

Pin meg for senere!

karibisk øyhoppingpinne Karibisk øyhoppingpinne

vår windstar cruise og i en uke med karibiske øyhopping vi dekket 7 øyer (6 nye for oss). Hvis du ikke er sikker på hvilken øy du vil tilbringe en ukes ferie på, bør du vurdere å gå på Et karibisk cruise først for å få en ide om hva noen øyer er. Vi har nå noen flere øyer på vår bøtte liste vi kan ikke vente å komme tilbake til.

Takk Til Windstar Cruise Line for hosting oss på en slik episk Caribbean cruise! Som alltid er alle meninger våre egne.

dette innlegget kan inneholde tilknyttede lenker, se vår avsløring