juli 27, 2019: Obligasjoner Traverse (45, 46, 47/48)

X

Personvern & Informasjonskapsler

dette nettstedet bruker cookies. Ved å fortsette godtar du bruken av dem. Lær mer, inkludert hvordan du kontrollerer informasjonskapsler.

Fikk Det!

Advertisements

jeg visste at dette skulle bli min mest utfordrende tur. Og mens jeg var sikker på at jeg kunne gjøre det, jeg hadde fortsatt noen griner tvil i bakhodet mitt. Men med hjelp og støtte fra noen av mine nærmeste fotturer kompiser, jeg gjorde det gjennom!planen var å vandre Obligasjonene I en nordgående retning, som er motsatt av det som er skissert I 4000-Bunnteksten I White Mountains guidebook. Den sørgående retningen er det som vanligvis anbefales, fordi høydeforsterkningen i den retningen er 900 fot mindre. Derimot, en sørgående travers fra Zealand Road krever en bratt, steinete, grov klatre Opp Twinway trail FRA Zealand Falls AMC Hut Til Zeacliff trail junction, som jeg husker ikke liker for mye når jeg gikk opp Til Zealand. I tillegg krever vandring i sørgående retning å gå ut via Lincoln Woods, som jeg gjorde for bare to uker siden På Owls Head-turen, og jeg var ikke i ferd med å gjøre den dødsmarsjen igjen. Så i stedet valgte jeg djevelen jeg ikke kjente og valgte den nordgående traversen, som krever en bratt stigning opp Til Bondcliff og deretter igjen Fra Bondcliff Til Mt. Bond.Josh var snill nok til å få øye på sin lastebil på Zealand parkeringsplass natten før, Og Josh, Devon, Lucy og jeg alle møtte Opp På Lincoln Woods parkeringsplass på Kancamagus Highway kort tid etter 5:00 AM. Vi traff stien på 5: 22 AM. De første 2,9 miles var lett å gå på flat, flat, flat Lincoln Woods trail, og vi nådde Bondcliff trail 40 minutter foran boktid (boktid = 1 time, 35 minutter, vår tid = 55 minutter).

Nå fokuserer jeg vanligvis ikke så mye på fart med mine turer. Men fordi denne var så lang, ønsket jeg å holde den innenfor en viss tidsramme, så jeg trengte ikke å bekymre meg for å vandre i mørket. Jeg nøye beregnet bok tid og min potensielle tid basert på mitt tempo fra forrige ukes tur-ja, i et regneark – for å finne ut hvilken tid vi skal komme til hver topp og visse sti veikryss eller landemerker.

den første halvdelen av 6.2-mile strekningen fra den sørlige enden Av Bondcliff trail til toppen Av Bondcliff har svært liten høyde gevinst; det meste av 2900 fot høyde gevinst skjer i de siste 3.5 miles eller så før toppmøtet. (boktid = 4 timer, 35 minutter; vår tid = ca 3 timer, 5 minutter-på dette tidspunktet var vi 2 timer og 10 minutter foran boktid totalt)

etter en relativt lang pause På Bondcliff for bilder og mat, fortsatte vi langs åsen til Mt. Bond. Selv om det er en steinete sti, er det ikke spesielt bratt før om den siste halv mil før toppen Av Mt. Bond. (bestill tid: 55 minutter; vår tid: 1 time, 13 minutter som inkluderer vår lange pause På Bondcliff-dessverre hadde jeg ingen bilder for å tidsstempel hvor lenge pausene våre var, men fra bildene jeg har, gjetter jeg at vi brukte minst 20-30 minutter på Bondcliff)

vi tok en annen pause på Mt. Bond, men ikke så lenge. Så dro Vi Videre Til West Bond. Synkende i col mellom de to toppene, vi nådde krysset Med West Bond Spur trail i bare en halv mil. Lucy ønsket å hvile kneet litt, Så Josh, Devon og jeg droppet våre pakker med henne og dro ut halv mil spore stien uten den ekstra vekten på ryggen. Beste avgjørelsen noensinne. (bestill tid: 55 minutter; vår tid: 1 time, 20 minutter-men det inkluderer vår pause På Mt. En kort pause for bilder og chatting På West Bond, og en kort snack pause da vi kom tilbake til stien krysset Der Lucy ventet på oss)

Fra dette punktet, jeg ville bare holde opp fotturer momentum, så jeg tok ikke så mange bilder og som et resultat ikke har tidsstempler for å matche opp med landemerkene på regnearket mitt. Men den beste overraskelsen av dagen skjedde på toppen Av Mt. Guyot. Vi hadde nettopp nådd toppen da to kvinner gikk mot oss fra motsatt retning. Den første nådde toppen og ventet på at hennes turpartner skulle ankomme. Dette var da jeg trodde jeg hørte Noen si «Lynne?»Jeg antok at turgåeren som nettopp hadde kommet, hadde samme navn som meg. Så hørte jeg det igjen, » Lynne?»Så jeg myste på den andre turgåeren lenger nedover stien, men avstanden var for stor for meg å se hvem det var. Da hørte Jeg, » Lynne? Det Er Janice!»Som jeg svarte, «Hellige sh * T, Janice!»og praktisk talt løp nedover stien med min 25 + pund ryggsekk fortsatt på å gi henne en klem. Janice og jeg pleide å jobbe sammen, og jeg tror det er nok et år eller mer siden jeg har sett henne personlig. Hun og hennes venn Lauren var backpacking for helgen, og var på vei til leiren På Guyot ly for natten. Vi sa farvel og ønsket hverandre godt for resten av våre turer, og jeg påfyllet min hydreringsblære med de tre ekstra flasker vann jeg hadde tatt med.

etter spenningen ved tilfeldig å løpe inn i en venn på stien, hadde jeg litt av en annen vind for å presse meg gjennom de neste 3-ish miles Til Zealand summit spur trail. Mens Josh, Lucy og Devon droppet sine pakker og tok 0,2 mil rundtur til toppmøtet, hvilte jeg på krysset med sine pakker. Vi fortsatte deretter Langs Twinway trail til Zealand Falls AMC Hut. En gang på hytta tok vi en annen pause for snacks og bad, så gjorde veien ut til parkeringsplassen over de siste 2,7 miles av turen. (bestill tid = 4 timer, 10 minutter; vår tid = 4 timer, 46 minutter inkludert pauser På Guyot og Sjælland Hut)

Samlet bestill tid for turen: 12 timer, 10 minutter
Vår tid: 11 timer, 34 minutter (44 minutter før boktid)
Total kjørelengde: 19,5
Høyde gevinst: 4850 fot
Samlet gjennomsnittlig tempo: 35 minutter, 35 sekunder per mil

jeg vil ikke sukker-coat det, skjønt – de siste 2,7 miles var brutale for meg. Det er bare en kort, bratt, steinete delen kommer ned fra hytta, og resten er stort sett flat med mye glatt og nivå sti. Når jeg kom til den flate delen, men hvor det var fortsatt steinete, jeg gled og landet med begge knærne på steiner, skraping hvert kne bare litt. Ikke noe alvorlig; det var en liten mengde blødning involvert, men jeg la det tørke der på knærne for å bli renset senere. (Dette var faktisk min andre høst av dagen – den første var et sted mellom Bond Og Guyot – og resulterte i bare et par blåmerker og en litt bøyd trekking pole.) Denne siste strekningen av stien er omgitt av dammer, bekker og våtmarker, og som et resultat er det ganske buggy. Ikke virkelig bite, men ekstremt irriterende, deerflies dykket kontinuerlig hodet mitt og jeg tilbrakte mesteparten av de siste 1,5 miles banne og swatting på dem. Jeg følte meg også litt oppblåst og innsnevret av pakkenes skulderstropper, så jeg løste brystbeltet. Noen ganger følte jeg at jeg skulle kaste opp, var sannsynligvis et tegn på at jeg skulle spise noe eller få noen elektrolytter, men jeg fortsatte å presse gjennom og drikke vannet mitt (selv om det fikk meg til å føle meg mer oppblåst).

jeg var overlykkelig over å se skogvernområdet tegn, som indikerte at jeg hadde nådd den siste kvart mile av stien. Ved ankomst parkeringsplassen drakk jeg Noen Av Lucys gatorade( som hjalp), hvilte og tok pusten litt før vi alle stablet inn I Joshs lastebil for 40-minutters kjøretur Til Lincoln Woods for å gå tilbake til bilene våre og gå hjem.