Cabrillo National Monument Bayside Trail

Cabrillo National Monument

Cabrillo National Monument Er San Diegos eneste Nasjonalpark eiendom. Opprinnelig etablert i 1913, minnes Det Landingen Av Juan Rodriguez Cabrillo i San Diego Bay 28. September 1542-første gang En Europeisk ekspedisjon landet på vestkysten av Usa.Cabrillo National Monument

Monumentets eiendom huser Også Det Gamle Point Loma fyrtårn, bygget i 1855. Fyret ble senere erstattet med en nyere bygning ned langs vannkanten fordi den gamle ble ofte hindret av tåke og lavt hengende skyer. Besøkende kan besøke fyret og tilstøtende keeper ‘ s house.

The Old Point Loma Lighthouse På Cabrillo National Monument

Under Andre Verdenskrig, Monumentet og omegn var utenfor grensene for publikum som det ble brukt til å huse artilleri, søkelys, og andre militære installasjoner for å beskytte San Diego Havnen fra angrep. Utstillinger og rester av disse militære gjenstander kan fortsatt bli funnet og utforsket under besøket.

Militærhistorisk Utstilling På Cabrillo National Monument

Bak det gamle fyret er et visningsområde som ligger for å se migrerende Stillehavsgråhvaler Som de reiser Sørover Til Baja California om vinteren.

Hval visningsområde På Cabrillo National Monument

Langs Vestkysten Av Monument området er tidepools – et populært reisemål for besøkende å undersøke de mange skapninger som dukker opp under lavvann.

Tidepools På Cabrillo National Monument

og hvis alt som ikke er nok for deg, er det også en to mil sti du kan vandre på østsiden av halvøya. Bayside Trail er en ganske enkel trek som tar deg langs chaparral og coastal sage scrub cliffside Av Point Loma Peninsula og gir en fantastisk utsikt over San Diego Bay, Coronado og downtown skyline.

vårt besøk var dessverre under høyvann, så vi hoppet over å besøke tidevannsbassengene. Vi dro rett til Besøkssenteret, deretter klatret opp stien fra parkeringsplassen mot fyret for å finne stien hodet. Bayside Trail begynte på nordøstsiden av fyret som en bred asfaltert vei som skrånet nedover.Start Av Bayside Trail Ved Cabrillo National Monument

sidene av veien var dekket av kyst salvie skrubbe pensel. Flekker av eksponert stein var synlig som veien buet.

Sjekke ut den eksponerte klippeflaten vandre Bayside Trail På Cabrillo National Monument

På .3 mil vi svingte til venstre for å fortsette nedover grusstien. Det var en godt posisjonert benk her for å gi pusterom til de turgåere som fant seg viklet etter å ha gjort oppstigningen på returreisen.

Naturskjønn rasteplass På Bayside Trail Ved Cabrillo National Monument

denne turen var noe uvanlig ved at hele utreisen var nedoverbakke, og all klatring var reservert for tur / retur. Vi lykkelig ignorert det faktum og nøt en fin rolig spasertur nedover bakken, stopper ved de mange fortolkende tegn til å lese om plantene rundt oss og skapninger som bebodde området. Og selvfølgelig hadde vi en konstant utsikt over havet og San Diego Bay inlet for å holde oss underholdt.

den store nedstigningen langs Bayside Trail Ved Cabrillo National Monument

På .45 miles stien skjente til venstre, og vi kunne se Coronado foran oss. Som vi fortsatte på vi begynte å se Coronado bridge Og San Diego skyline dukke opp over vannet.

Bayside Trail Ved Cabrillo National Monument

nedstigningen fra dette punktet var mye mer gradvis, men vi reiste fortsatt merkbart nedoverbakke. På .55 miles fant vi en annen naturskjønn benk med en bonusundersøkelsesmarkør foran den.

Kartleggingsmarkør På Bayside-Stien Ved Cabrillo National Monument

like bortenfor svingte stien til venstre og pakket inn i innlandet litt. Her fant vi noen fascinerende påminnelser om områdets strategiske posisjon under Andre Verdenskrig. en bunker bygget inn på siden av klippen huset en stor spotlight for bruk under Krigen.20140810Cabrillo1302

Litt lenger langs stien var en bygning som huset generatoren som ble brukt til å drive søkelyset.

generatorhuset som drev søkelys under ANDRE VERDENSKRIG ved Cabrillo National Monument

stien vendte deretter tilbake mot vannet. Da vi gikk langs, la vi merke til noen fremtredende banding i klippen av de eksponerte klippene.Eksponerte geologiske lag langs Bayside Trail Ved Cabrillo National Monument

stien bøyde seg til venstre og nok en gang fant vi oss selv med det blå havvannet under oss til høyre. Bayside Trail På Cabrillo National Monument

Som vi kommet vi kunne se en stor gruppe av ulike fugler konvergerende på en liten vik under oss. En blanding av måker, pelikaner, terner og flere andre fugler vi ikke kunne identifisere fra denne avstanden, var alle svømming, flygende, dykking og generelt frolicking om i vannet under oss.Shorebirds frolic I San Diego Bay nær Cabrillo National Monument

stien pakket inn i innlandet igjen, klemmer åssiden. Vi kunne bare ta Ut Cabrillo Monument på bakketoppen foran oss, wiith folk fresing om og nyter den naturskjønne vista på overlook.Besøkende i Nærheten Av Cabrillo National Monument

Før lenge, Fant Vi oss selv på en annen benk, hvor vi stoppet for å spise en matbit og nyte påfunn av fuglene i vannet under oss.

en pelikan nyter San Diego Bay, sett fra Bayside Trail Ved Cabrillo National Monumenten pelikan nyter San Diego Bay, sett fra Bayside Trail ved Cabrillo National Monumenten pelikan nyter San Diego Bay, sett fra Bayside Trail på cabrillo national monument

like forbi benken stien Endte, så Vi Snudde Og begynte oppstigningen tilbake til Fyret.på slutten Av Bayside Trail Ved Cabrillo National Monument

Se hele fotogalleriet

Retninger:
Fra 5 Sør Eller 8 Vest, ta Rosecrans exit. Gå sørvest På Rosecrans. Sving til høyre og Inn På Canon Street. Sving til venstre og inn På Catalina Boulevard. Følg Catalina Boulevard helt til slutten. kart

Avgifter/Tillatelser:

Total Avstand: 2 miles
Vanskelighetsgrad: Lett
Høydeendring: 380 fot
beste tiden av året: Året rundt
Hundevennlig?: Hunder ikke tillatt
Sykkel Vennlig?: ingen sykler tillatt
Fasiliteter: Bad Og vann På Besøkssenter
$5 per kjøretøy inngangsbilletten

national park service – cabrillo national monument